04 kwi 2024

human resources
Zasoby ludzkie, znane też jako Human Resources (HR), stanowią trzon organizacji i adaptują się do zmian w świecie biznesu. W artykule przyjrzymy się, jak wygląda praca działu HR oraz jakie są różnice między działem HR a HRM oraz działem HR a kadrami. Odpowiemy na pytanie, jakie umiejętności są kluczowe dla specjalistów HR oraz jak nowoczesne technologie wspomagają ich działania. Przeanal...

15 lip 2023

Transformacja cyfrowa - poradnik
Transformacja cyfrowa stała się nieodłącznym elementem dzisiejszej rzeczywistości biznesowej. Zarówno duże korporacje, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) muszą dostosować się do coraz szybciej rozwijającej się technologii, aby pozostać konkurencyjnymi na rynku. Przez lata cyfrowa transformacja była przede wszystkim domeną dużych organizacji, które miały zasoby, aby zainwestować ...

05 kwi 2024

zarządzanie zasobami ludzkimi
Zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL) to dziedzina z obszaru zarządzania przedsiębiorstwem skoncentrowana na pozyskiwaniu, rozwoju i utrzymaniu pracowników. Wszystko to by osiągnać cele organizacji. W artykule omówimy elementy składowe zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśnimy rolę działu HR w biznesie, technologiach i rozwoju zawodowym oraz model współpracy HR Business Partnera; przyjrzymy...

21 gru 2023

dofinansowania dla MŚP w 2024
Możliwości dofinansowań dla MŚP w 2024 roku Małe i średnie przedsiębiorstwa w 2024 roku, staną przed szansą skorzystania z różnorodnych form dofinansowania, które wpłyną na ich rozwój i konkurencyjność. Z uwagi na zmiany w gospodarce oraz potrzebę adaptacji do nowych warunków rynkowych, wsparcie finansowe stanie się elementem strategii rozwojowych dla wielu firm. W pierwszych dwóch kwar...

17 mar 2020

praca zdalna
Opłacanie kosztownego wynajmu biura, jego zaopatrzenie i sprzątanie, nadzorowanie zespołem pracowników, rozwiązywanie konfliktów. Wszystko to obowiązki pracodawcy, który decyduje się na fizyczną siedzibę biura i tworzenie stanowisk pracy dla osób zatrudnionych w firmie. I chociaż jest to rozwiązanie klasyczne, które w naszym kraju wciąż wybiera większość przedsiębiorców, coraz częściej z...

12 mar 2020

Zespół rozproszony
Zarządzanie zespołem rozproszonym nie należy do najprostszych. Tak naprawdę, niewielu menedżerów zgłębiło jego techniki. Samo zarządzanie zespołem, który jest na miejscu, przynosi niekiedy wiele trudności. A co dopiero począć z pracownikami, którzy są rozproszeni po różnych regionach lub pracują zdalnie? Jak budować prawidłowe morale zespołu, dbać o motywację pracowników czy choćby nadzo...

06 mar 2020

employer branding
„Owocowe środy” czy „Młody, dynamiczny zespół”. To według wielu przedsiębiorców korzyści, które mogą zachęcić utalentowane i wykwalifikowane osoby do podjęcia pracy w ich firmie. Tymczasem to półśrodki, które nie tyle nie stanowią wartości dodanej, ale często zwyczajnie zniechęcają potencjalnych pracowników do wysłania swojego CV. A to znacznie zmniejsza szansę firmy na stworzenie kreaty...

29 lut 2020

analiza potrzeb szkoleniowych
Każdy właściciel firmy powinien zdawać sobie sprawę z tego, że nigdy nie jest na tyle dobrze, by w przyszłości nie mogło być lepiej. Dlatego też, prowadząc przedsiębiorstwo, musisz zadbać o jego rozwój, który może odbywać się na różnych płaszczyznach. Jedną z płaszczyzn jest rozwój kompetencji Twoich pracowników, a co za tym idzie – zwiększenie skuteczności codziennych działań. Pomoże Ci...

17 lut 2020

cold mailing
W 2020 roku sposobów na docieranie do potencjalnych klientów jest naprawdę sporo. Możemy korzystać z gotowych baz danych i korzystać z narzędzi zbierających dane. Ponadto, możemy bezpośrednio kontaktować się z firmami, które mogą okazać się doskonałymi partnerami biznesowymi. W przypadku tej ostatniej formy pozyskiwania klientów wyróżnia się cold mailing, który wykorzystywany jest przez ...

10 lut 2020

Dzwoni telefon, wyświetla się nieznany numer, a w głowie zapala się lampka alarmowa. Bank? Call center? Kultura osobista nie pozwala Ci odrzucić połączenia, więc odbierasz. A po drugiej stronie słyszysz cichego, ledwo wypowiadające kolejne słowa konsultanta, który chce sprzedać Ci jakiś produkt. Cold calling! Handlowiec mówi jak robot, wyraźnie czytając skrypt, więc zamiast słuchać, szuk...