20 Sie 2018

asertywność w pracy
Umiejętność mówienia „nie” to wbrew pozorom sztuka, którą opanować bardzo trudno, szczególnie w sytuacji, gdy budujemy swoją pozycję w nowej firmie albo walczymy o nowego, dużego klienta. „Nie” staje się dla wielu osób synonimem porażki, niespełnienia i braku akceptacji, jednak w praktyce okazuje się, że… jest słowem takim, jak każde inne. Warto je wymawiać i to również w tych sytuacjach...

13 Wrz 2018

kreatywność w biznesie
Jak można interpretować kreatywność w biznesie? Czy kreatywny właściciel firmy to taki, który składa efektowne origami i przyozdabia nim swoje biuro? A może taki, który drukuje na wielkiej teksturze własną podobiznę i ustawia ją za biurkiem, by pracownicy myśleli, że pracuje w pocie czoła przez całą dobę? Niewątpliwie ma to znamiona sporej kreatywności, ale z pewnością nie będzie miało p...

12 Wrz 2018

prezentacja biznesowa
Mija godzina, a Ty siedzisz w sali konferencyjnej, opierając głowę na ramieniu i próbując nie zasnąć. Co sprzyja takim relaksacyjnym warunkom? Oczywiście prezentacja biznesowa, która jest równie interesująca i angażująca, co obserwacja rosnącej w maju trawy. Z pewnością każdy z nas miał choć raz do czynienia z nużącą prezentacją multimedialną, która zamiast przekazać nam istotne informac...

10 Wrz 2018

rozwój pracowników
Czy możliwe jest pokonanie konkurencji bez inwestowania w nowe, lepsze rozwiązania? Albo zdobywanie większej liczby klientów bez uczenia się metod reklamowania produktów czy usług? Nie. Tak samo niemożliwe jest zbudowanie silnego, dobrze prosperującego przedsiębiorstwa bez organizowania szkoleń dla zatrudnionych w nim osób. To rozwój pracowników jest dzisiaj kluczem do sukcesu firmy, a b...

06 Wrz 2018

dobra współpraca
Firma – miejsce, w którym zderzają się ze sobą różne osobowości i w którym nierzadko dochodzi do konfliktów. Jednak to właśnie odpowiednie dotarcie się tych różnych osobowości i zbudowanie odpowiednich relacji powinno być jednym z nadrzędnych celów każdego przedsiębiorcy. To dobra współpraca między pracownikami ma często największy wpływ na rozwój firmy i osiągane przez nią wyniki. Ale… ...

04 Wrz 2018

perswazja i manipulacja
Umiejętność skutecznego negocjowania to sztuka, którą nie każdy jest w stanie opanować. Wymaga kreatywnego myślenia, błyskawicznego reagowania i… poznania technik, dzięki którym możliwe będzie przekonanie drugiej strony do swoich racji. I tutaj pojawiają się perswazja i manipulacja, czyli pojęcia, które mają ogromny wpływ na skuteczność negocjacji. Poznanie ich pozwala udoskonalić umieję...

23 Sie 2018

jak być dobrym handlowcem
Z pewnością każda osoba związana ze sprzedażą, choć raz zastanawiała się: jak być dobrym handlowcem? Jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie marketingu, Philip Kotler, powiedział kiedyś, że jest w stanie nauczyć każdego teorii marketingu w jeden wieczór. Jednak prawdziwym handlowcem, jego uczeń stawać się będzie przez całe życie. Dlaczego tak jest? Otóż marketing to nie tylko d...

09 Sie 2018

produktywność
„Nie dzisiaj”, „nie chce mi się”, „co się odwlecze, to nie uciecze” – to tylko niektóre sformułowania, wypowiadane przez wielu z nas w pracy. Niekiedy natłok obowiązków i konieczność wykonywania zadań, których nie lubimy, sprawia, że nie działamy skutecznie. Nie jesteśmy produktywni i staramy się odwlekać w czasie nawet największe priorytety. Jednak warto wiedzieć, że praca nie musi być ...

07 Sie 2018

adaptacja nowego pracownika
Przystosowanie się do nowych warunków i nowego środowiska czasami nie jest łatwe. Szczególnie w przypadku nowego pracownika, od którego wymaga się nie tylko szybkiego dostosowania się, ale też osiągania dobrych wyników. Twoim celem, jako pracodawcy, jest adaptacja nowego pracownika i ułatwienie mu wkroczenie do firmy – pozwoli to nie tylko skrócić okres, w jakim pozna on wszystkie mechan...

03 Sie 2018

metody szkoleniowe
Z każdym rokiem przybywa szkoleń i specjalistów, zajmujących się ich organizowaniem, a co za tym idzie – tworzone są nowe metody szkoleniowe. Coraz bardziej odchodzi się od tych standardowych, w których 90% to teoria, a jedynie 10% - praktyka. Dzisiaj, aby zainteresować, nauczyć i pomóc w rozwoju nie wystarczy mówić, mówić i jeszcze więcej mówić. Trzeba wznieść się na wyżyny kreatywności...