Skuteczna Sprzedaż B2B w Praktyce

Techniki Sprzedaży i Obsługa Klienta w Pracy Handlowca  

Sprzedaż transakcyjna odchodzi do lamusa a jej miejsce zajmuje sprzedaż doradcza i konsultacyjna. Szczególnie widoczne jest to w branży B2B. Dziś już nie wystarczy dobrze znać swoich produktów i zachwalać ich zalety. 

Sprzedaż B2B jest procesem. Podczas szkolenia nauczysz się, jak krok po kroku prowadzić proces sprzedaży i skutecznie obsługiwać klientów. Poznasz najlepsze techniki, taktyki i strategie wywierania wpływu na klienta na różnych etapach tego procesu.  

Począwszy od nawiązywania kontaktu z klientem, poprzez docieranie do osób decyzyjnych, budowanie relacji z klientem, diagnozowanie potrzeb, prezentowania rozwiązań, radzenie sobie z obiekcjami klientów na finalizacji zakupu kończąc.
Dowiesz się również, jak w dzisiejszych czasach skutecznie pozyskiwać klientów i poprawiać swoją skuteczność jako handlowca. 

Warsztat składa się w 80% z zajęć praktycznych i 20% z części teoretycznej (mini-wykłady). Prowadzony jest przez praktyka – eksperta negocjacji i sprzedaży B2B. 

Szkolenie Skuteczna Sprzedaż B2B – dla kogo?

Szkolenie ze sprzedaży B2B dedykowane jest wszystkim osobom, które chcą nauczyć się skutecznej sprzedaży i obsługi klienta.
Szczególnie skorzystają na nim
: 

  • właściciele małych i średnich firm, przedsiębiorcy, freelancerzy, 
  • menadżerowie sprzedaży,
  • pracownicy działów handlowych,
  • sprzedawcy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, key account manager,
  • oraz wszystkie osoby, które na co dzień mają do czynienia ze sprzedażą i obsługą klienta.

Warsztat kierowany jest głównie do osób pracujących w branży B2B dowolnej branży, ale równie dobrze sprawdzi się w sprzedaży B2C.

Od uczestników szkolenia ze sprzedaży B2B nie jest wymagana wiedza ani uprzednie doświadczenie związane ze sprzedażąWymagane są natomiast podstawowe umiejętności komunikacyjne. 

Cele Szkolenia ze Sprzedaży B2B w Praktyce

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:

  • gromadzić informacje na temat klienta i przygotować się do rozmowy z klientem,
  • ustalić, kto jest decydentem po stronie klienta i docierać do tych osób,
  • budować zaufanie w rozmowie z klientem,
  • badać potrzeby klientów, zadawać pytania sondujące i identyfikować kluczowe dla klienta kwestie,
  • w sposób aktywny słuchać tego, co ma do powiedzenia klient,
  • rozumieć sytuację klienta i budować relację sprzyjającą sprzedaży,
  • operować językiem korzyści w odniesieniu do zdiagnozowanych potrzeb klienta,
  • radzić sobie z obiekcjami, wątpliwościami, zastrzeżeniami i obawami klientów i potrafić je neutralizować,
  • radzić sobie z technikami zbijania ceny przez klienta,
  • korzystać z technik zamykania (finalizowania) sprzedaży,
  • stosować metody budowania zobowiązania do działania po stronie klienta,
  • oceniać, na którym etapie jest aktualnie w procesie sprzedaży i obsługi klienta.

Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu:

  • procesu sprzedaży i schematu rozmowy handlowej,
  • skutecznych technik sprzedaży,
  • jak planować swoją tygodniową i miesięczną aktywność, 
  • sposobów przygotowania się do rozmowy handlowej,
  • podstawowych technik prospectingowych i pozyskiwania nowych klientów.

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • brać odpowiedzialność za profesjonalny kontakt z klientem,
  • rozumieć rolę i znaczenie pytań w procesie sprzedaży,
  • wykazywać się rzetelnością w wykonywanej pracy (obsłudze klienta),
  • budować postawę eksperta oraz zaufanie i wiarygodność w kontakcie z klientem.

DOFINANSOWANIE SZKOLEŃ NAWET DO 100%

Świadczymy usługi dofiansnowane z Unii Europejskiej nawet do 100% wartości. Zostaw nam swoje dane kontaktowe w formularzu kontaktowym, a BEZPŁATNIE:

  • sprawdzimy wszelkie możliwości dofinansowania na usługi doradcze i szkoleniowe dla Ciebie i/lub Twojej firmy,
  • pomożemy w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie,
  • pomożemy w rozliczeniu dofinansowania.

Wypełnij formularz i czekaj na nasz kontakt!

    Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez MTConsulting zgodnie z polityką prywatności.

    Szkolenie Skuteczna Sprzedaż B2B – Program Szkolenia

    • Koło wpływu i koło troski handlowca.
    • Na co jako Handlowiec mam wpływ i jak mogę wpływać na Klientów i ich funkcjonowanie w biznesie? 
    • Ważne, a pilne, czyli jak zarządzać sobą w czasie i sprzedażowej rzeczywistości (case study + dyskusja na forum grupy).
    • Nawyki budujące ład, porządek i skuteczność w codziennej pracy Handlowca.
    • Jak planować swoją tygodniową / miesięczną aktywność – na co zwrócić uwagę? 

    Omówienie schematu prowadzenia rozmowy handlowej z uwzględnieniem działań handlowca na poszczególnych etapach procesu: 

    • Działania prospectingowe – jak pozyskiwać nowych Klientów? 
    • Planowanie wizyty + przygotowanie się Handlowca.
    • Badanie potrzeb i sytuacji Klienta.
    • Prezentacja handlowa – język korzyści.
    • Rozbijanie zastrzeżeń Klienta.
    • Zamknięcie sprzedaży – parafraza korzyści.
    • Podtrzymanie kontaktu z Klientem.
    • Pozyskanie polecenia do nowego Klienta.
    • Co to są działania prospectingowe?
    • Budowanie bazy e-mailowej Klientów.
    • Kontakt telefoniczny – cold calling, a telefon ocieplony.
    • Spotkania w małym gronie – śniadania biznesowe, eventy, konferencje. Gdzie być i jak tam zaistnieć?
    • Social media – LinkedIn. 
    • Jak należy przygotować się do rozmowy?
    • Kto w Firmie Klienta jest osobą decyzyjną, a kto będzie moim ambasadorem wpływu na decydenta?
    • Co wiem o Kliencie? Co wiem o branży Klienta? Co wiem o sytuacji Klienta? Co wiem o jego preferencjach biznesowych?
    • O co muszę zapytać Klienta? Jakie pytania implikacyjne chcę zadać Klientowi? 
    • Jakie zagadnienia powinienem poruszyć podczas rozmowy, by stworzyć sobie „trampolinę” do ukazania rozwiązań i możliwości w branży Klienta?
    • Jaki jest mój Cel na to konkretne spotkanie z Klientem? Co chcę osiągnąć w aspekcie relacyjnym, a co w aspekcie biznesowym?
    • Jak chcę zobligować Klienta do zobowiązania? Jakiego typu ma być to zobowiązanie? 
    • Koniec z klasycznym modelem sprzedaży pytaj-oceń-napraw – dlaczego?
    • Na czym polega aktywne słuchanie i jak „wciągnąć” Klienta do rozmowy, żeby sam sobie sprzedał nasze rozwiązanie – trening uważności.
    • Budowanie zaufania w relacji z Klientem – słuchanie nie jest częścią procesu zadawania pytań, lecz odwrotnie – zadawanie pytań, to element procesu słuchania.
    • Droga w komunikacji z Klientem oparta na współpracy i konstrukcji: słuchaj – zrozum – dołącz.
    • Tworzenie pytań w celu implikowania problemów Klienta i naprowadzania Klienta na wartościowe rozwiązania.
    • Jak posługiwać się językiem korzyści podczas efektywnej prezentacji handlowej?
    • Jak oddziaływać na wyzwalacz klienta, czyli jego główną potrzebę? 
    • Co, jeśli handlowiec uzyska dostęp do osoby, która nie jest decyzyjna w firmie, jednak ma ona dostęp do decydenta?
    • Dalsze działania – wywieranie wpływu na decydenta przez rozmówcę handlowca wewnątrz struktury firmowej.
    • Jak dotrzeć do decydenta? Budowanie siatki kontaktów po stronie firmy Klienta. 
    • Storytelling w tworzeniu relacji biznesowej i rozmowie handlowej – jak go stosować, by odnieść sukces? – 5 kroków storytellingowego rzemiosła.
    • Budowanie historii sprzedażowych (rola emocji, empatii, pobudzania neuronów lustrzanych). Jakie przesłanie chcę przekazać Klientowi w tej opowieści?
    • Punkt zwrotny – tworzenie emocjonalnego apogeum opowieści handlowca.
    • Biznesowy storytelling, czyli różne opowieści: „Kim jestem”; „Kogo reprezentuję”; Komu pomogłem”; „O właściwym narzędziu”.

    Jak cementować sprzedaż, by być postrzeganym jako zaufany doradca – techniki nieinwazyjnego zamykania sprzedaży:

    • parafraza korzyściowa,
    • bilans zysków i strat,
    • alternatywne zamknięcie,
    • gramy w wartości – otwartość i partnerstwo.
    • Uruchom lewą półkulę mózgu Klienta, czyli jak argumentować do emocji, by potrafić przekonać klientów, że cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru?

    Jak nie reagować, czyli budowanie efektywnych kontr-taktyk: 

    • „mam swojego / innego dostawcę…”,
    • stawianie w niedoczasie,
    • „nie jestem zainteresowany współpracą na takich warunkach”,
    • „muszę ciąć koszty”,
    • straszenie konkurencją.

    SZKOLENIE SPRZEDAŻ B2B W PRAKTYCE
    KLUCZOWE KOMPETENCJE

    budowanie relacji z klientami, wyznaczanie priorytetów w sprzedaży, planowanie aktywności handlowych, proces sprzedaży, prospecting, cold calling, social selling, badanie potrzeb, prezentacja handlowa, planowanie wizyt u klienta, budowanie zaufania, język korzyści, storytelling, negocjacje

    Szkolenie ze Sprzedaży B2B w Praktyce – Metody szkoleniowe

    Szkolenie “Skuteczna Sprzedaż B2B w Praktyce – Techniki Sprzedaży i Obsługa Klienta w Pracy Handlowca – szkolenie jest prowadzone następującymi metodami: 

    • Interaktywny mini wykład.
    • Dyskusja moderowana.
    • Case study, symulacje.
    • Ćwiczenia w parach.
    • Ćwiczenia indywidualne.
    • Prezentacje uczestników.
    • Scenki z omówieniem.

    Skuteczna Sprzedaż B2B w Praktyce – Trener Prowadzący Szkolenie

    Tomasz Kolasiński - Trener MTConsulting

    Tomasz Kolasiński

    Trener Biznesu, Ekspert Sprzedaży i Negocjacji

    • Praktyk biznesu, trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży i negocjacjach.
    • Posiada doświadczenie zawodowe jako sprzedawca, handlowiec i dyrektor handlowy.
    • Zarządzał pracą 20-os. zespołu doradców techniczno-handlowych oraz działu sprzedaży i ofertowania.
    • Przeszkolił działy sprzedaży z ponad 50 firm.
    • Odpowiadał za realizację planów sprzedażowych liczonych w miliardach złotych rocznie.
    • Wdrażał standardy obsługi klienta i systemy sprzedaży telefonicznej w dużych sieciach handlowych.
    • Wykładowca studiów podyplomowych na Uniwersytecie Łódzki oraz Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej.
    • Autor filmów i bloga o sprzedaży i negocjacjach.

    Więcej o trenerze: Tomasz Kolasiński

    Sprzedaż B2B – Szkolenie Dofinansowane do 80%!

    Na szkolenie “Skuteczna Sprzedaż B2B w Praktyce – Techniki Sprzedaży i Obsługa Klienta w Pracy Handlowca możesz uzyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej do 80% wartości szkolenia.
    Jeśli jesteś zainteresowany/a szkoleniem dla siebie i swoich pracowników, skontaktuj się z nami a bezpłatnie pomożemy w przygotowaniu oraz złożeniu wniosku i zdobyciu dofinansowania. Szczegóły pod numerem telefonu: +48 883 329 608

    Skuteczna Sprzedaż B2B – Szkolenie Zamknięte

    Jeśli interesuje Cię przeprowadzenie szkolenia zamkniętego dla Twojej firmy, wypełnij poniższy formularz i zamów rozmowę lub umów się na spotkanie. Przygotujemy indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb Twoich i Twojej organizacji oraz celów i efektów, jakie chcesz osiągnąć poprzez szkolenie.

      Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez firmę MTConsulting zgodnie z polityką prywatności strony.

      SPRAWDŹ RÓWNIEŻ NASZĄ OFERTĘ SZKOLEŃ OTWARTYCH DOFINANSOWANYCH

      W BAZIE USŁUG ROZWOJOWYCH

      Podobne szkolenia:

      Sprawdź inne popularne szkolenia: