Szkolenie Zarządzanie Zespołem Zdalnym
Techniki, Procesy, Systemy i Narzędzia dla Lidera Zespołu Pracowników Biurowych
Zdalne zarządzanie zespołem nie jest, wbrew pozorom ani zjawiskiem nowym, ani szczególnie rzadkim. W wielu firmach już od dawna stosowane są narzędzia do prowadzenia zdalnych spotkań, szkoleń i konferencji oraz aplikacje do zespołowej pracy nad projektem. Poza tym, zarządzanie niektórymi komórkami firmy, takimi jak handlowcy terenowi czy kierowcy-dostawcy, siłą rzeczy odbywało się w dużym stopniu na odległość.
W ostatnim czasie obserwujemy natomiast ogromne przyśpieszenie w przejściu na pracę zdalną, widoczne na kilku płaszczyznach.
- Po pierwsze, coraz więcej firm przechodzi na ten model pracy.
- Po drugie, coraz bardziej rozpowszechnione są narzędzia do pracy zdalnej. Nie są to już bowiem niszowe aplikacje wspierające wybrane procesy w firmie (rekrutacja, szkolenia) ale narzędzia krytycznie ważne dla kreowania wartości dodanej w przedsiębiorstwach.
- Po trzecie, zaczyna tworzyć się specyficzna kultura organizacyjna, w której inaczej niż w pracy zespołów stacjonarnych przebiega motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników.
Zarządzanie zespołem rozproszonym różni się bowiem od zarządzania zespołem stacjonarnym. Inaczej wygląda komunikacja między menadżerem i członkami zespołu oraz między samymi członkami, inaczej przebiega przedzielanie zadań i ich egzekucja. Inne wyzwania stoją w zakresie motywowania pracowników i zapewnienia odpowiedniej atmosfery. Inne są również narzędzia wykorzystywane przez managerów.
Celem szkolenia „Zarządzanie Zespołem Zdalnym – Techniki, Procesy, Systemy i Narzędzia dla Lidera Zespołu Pracowników Biurowych” jest przygotowanie menadżerów zespołów zdalnych do samodzielnego zarządzania zespołem według najlepszych standardów. Uczestnik wyposażony zostanie w niezbędny zasób wiedzy i umiejętności zarówno z obszarów „miękkich”, takich jako motywowanie, komunikacja czy delegowanie zadań w warunkach pracy zdalnej, jak i „twardych” umiejętności, wymaganych do obsługi narzędzi informatycznych do organizacji pracy zespołów.