Szkolenie Zarządzanie Zespołem Zdalnym

Techniki, ProcesySystemy i Narzędzia dla Lidera Zespołu Pracowników Biurowych

Zdalne zarządzanie zespołem nie jest, wbrew pozorom ani zjawiskiem nowym, ani szczególnie rzadkim. W wielu firmach już od dawna stosowane są narzędzia do prowadzenia zdalnych spotkań, szkoleń i konferencji oraz aplikacje do zespołowej pracy nad projektem. Poza tym, zarządzanie niektórymi komórkami firmy, takimi jak handlowcy terenowi czy kierowcy-dostawcy, siłą rzeczy odbywało się w dużym stopniu na odległość.

W ostatnim czasie obserwujemy natomiast ogromne przyśpieszenie w przejściu na pracę zdalną, widoczne na kilku płaszczyznach.

  • Po pierwsze, coraz więcej firm przechodzi na ten model pracy.
  • Po drugie, coraz bardziej rozpowszechnione są narzędzia do pracy zdalnej. Nie są to już bowiem niszowe aplikacje wspierające wybrane procesy w firmie (rekrutacja, szkolenia) ale narzędzia krytycznie ważne dla kreowania wartości dodanej w przedsiębiorstwach.
  • Po trzecie, zaczyna tworzyć się specyficzna kultura organizacyjna, w której inaczej niż w pracy zespołów stacjonarnych przebiega motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników.

Zarządzanie zespołem rozproszonym różni się bowiem od zarządzania zespołem stacjonarnym. Inaczej wygląda komunikacja między menadżerem i członkami zespołu oraz między samymi członkami, inaczej przebiega przedzielanie zadań i ich egzekucja. Inne wyzwania stoją w zakresie motywowania pracowników i zapewnienia odpowiedniej atmosfery. Inne są również narzędzia wykorzystywane przez managerów.

Celem szkolenia „Zarządzanie Zespołem Zdalnym – Techniki, Procesy, Systemy i Narzędzia dla Lidera Zespołu Pracowników Biurowych” jest przygotowanie menadżerów zespołów zdalnych do samodzielnego zarządzania zespołem według najlepszych standardów. Uczestnik wyposażony zostanie w niezbędny zasób wiedzy i umiejętności zarówno z obszarów „miękkich”, takich jako motywowanie, komunikacja czy delegowanie zadań w warunkach pracy zdalnej, jak i „twardych” umiejętności, wymaganych do obsługi narzędzi informatycznych do organizacji pracy zespołów.

Szkolenie z Zarządzania Zespołem Zdalnym – dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest wszystkim osobom, które chcą rozwinąć umiejętność skutecznego zarządzania zespołem zdalnym pracowników biurowych. Grupą docelową szkolenia z zarządzania zespołem zdalnym są przede wszystkim: 

  • członkowie zarządów, dyrektorzy i kierownicy odpowiedzialni za zarządzanie zespołami pracującymi w trybie zdalnym, bez względu na branżę, wielkość firmy czy komórkę organizacyjną, 
  • menadżerowie i pracownicy działów HR, odpowiedzialni za efektywne wdrożenie procesów i narzędzi do pracy zdalnej,
  • członkowie zespołów zdalnych, chcących poznać zasady efektywnej i zdrowej pracy zdalnej.

Odbiorcami szkolenia są w szczególności osoby chcące zapoznać się z najlepszymi standardami dotyczącymi zarządzania zespołem zdalnym pracowników biurowychktóre nie uczestniczyły wcześniej w tego typu szkoleniach oraz takie, które chcą poprawić skuteczność swoich działań.  Od uczestników szkolenia nie jest wymagane uprzednie doświadczenie w zarządzaniu zespołami.

Cele szkolenia  z Zarządzania Zdalnym Zespołem

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:

  • dobierać odpowiednie do pracy zdalnej metody pracy z zespołem i organizować pracę zespołu wokół zadań,  
  • stawiać cele dla członków zespołu możliwe do wykonania w warunkach pracy zdalnej oraz rozliczać ich z wykonania zadań, 
  • dobierać wskaźniki (KPI) najbardziej odpowiednie do celów firmy, okoliczności oraz specyfiki branży,
  • monitorować efekty i postępy pracy zespołu zdalnego, wykorzystując funkcjonalności systemów informatycznych, 
  • przeprowadzać różne rodzaje spotkań zdalnych, w tym odprawę z zespołem, sprint projektowy czy rozmowę zarządczą, 
  • stawiać cele i monitorować status ich wykonania przez członków zespołu w warunkach pracy zdalnej, 
  • organizować pracę zespołu i będziesz monitorować jej efekty za pomocą narzędzi informatycznych takich jak MS Teams, czy ClickMeeting, 
  • budować zaangażowanie pracowników dzięki motywowaniu i delegowaniu w warunkach pracy zdalnej.  

Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu:

  • podstawowych różnic miedzy przywództwem a zarządzaniem w przypadku zdalnego zespołu,
  • różnic w zarządzaniu zespołem zdalnym i zarządzaniu zespołem stacjonarnym, 
  • różnic typów osobowości pracowników i ich zachowań w warunkach pracy zdalnej, 
  • tworzenia kultury organizacyjnej sprzyjającej pracy zdalnej,
  • dynamiki grupowej zespołu zdalnego, w szczególności, gdy pojawia się nowy lider, 
  • różnych typów spotkań zdalnych, 
  • wykorzystania narzędzi informatycznych do komunikacji oraz monitorowania pracy zespołu zdalnego, 
  • stawiania celów i dobierania odpowiednich wskaźników efektywnościowych dla różnych zespołów zdalnych, 
  • zasad motywowania członków zespołu zdalnego oraz tworzenia odpowiedniego środowiska pracy,
  • najskuteczniejszych metod motywowania członków zespołów w warunkach pracy zdalnej,
  • zorganizowania komunikacji zespołu i z zespołem oraz poszczególnymi jego członkami,
  • skutecznego delegowania zadań i uprawnień.

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • mieć poczucie kontroli nad pracą zespołu,
  • koordynatorem, a nie nadzorcą, przez co wzrośnie zaangażowanie i samodzielność zespołu, 
  • swobodnie posługiwać się narzędziami informatycznymi do zarządzania zespołem zdalnym oraz komunikacji pracowników na odległość.

DOFINANSOWANIE SZKOLEŃ NAWET DO 100%

Świadczymy usługi dofiansnowane z Unii Europejskiej nawet do 100% wartości. Zostaw nam swoje dane kontaktowe w formularzu kontaktowym, a BEZPŁATNIE:

  • sprawdzimy wszelkie możliwości dofinansowania na usługi doradcze i szkoleniowe dla Ciebie i/lub Twojej firmy,
  • pomożemy w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie,
  • pomożemy w rozliczeniu dofinansowania.

Wypełnij formularz i czekaj na nasz kontakt!



    Wybierz z listy wielkość firmy



    Szkolenie Zarządzanie Zespołem Zdalnym – Program szkolenia

    • Przewodzić, czy zarządzać? Rola i zakres obowiązków formalnych i nieformalnych lidera zespołu zdalnego.  
    • Kultura organizacyjna sprzyjająca pracy zdalnej i wpływ lidera na jej kształtowanie. 
    • Wyzwania stojące przed liderem, wynikające z przejścia na pracę zdalną – czym różni się zarządzanie zespołem zdalnym od zarządzania zespołem stacjonarnym.  
    • Różne typy pracowników ze względu na styl pracy i sposób zarządzania poszczególnym typami w warunkach pracy zdalnej.  
    • Dynamika grupowa w zarządzaniu zespołem zdalnym 
    • Stawiaj cele i egzekwuj ich wykonanie.
    • „Wizja, misja i halucynacja”, czyli jak planować rzeczywistość, nie fantazję. 
    • Co mierzyć, a czego… nie mierzyć w warunkach zarządzania zespołem zdalnym? 
    • Jak dobrać odpowiednie wskaźniki sukcesu (KPI – key performance indicators) ze względu na specyfikę zespołu? 
    • Definiowanie i komunikowanie oczekiwań w warunkach pracy zdalnej.  
    • Raporty i tablice wyników.  
    • Wybierz i zastosuj odpowiednie narzędzie.
    • Wybór odpowiedniego narzędzia ze względu na rodzaj zespołu oraz specyfikę zadań.  
    • Praca zdalna nad wspólnym projektem na przykładzie narzędzia Trello – praktyczne case study 
    • Praca zdalna i komunikacja w zespole za pośrednictwem narzędzia MS Teams – praktyczne case study. 
    • Wykorzystanie funkcjonalności posiadanych systemów (systemy CRM, contact center, Sales Force Automation) do zarządzania pracą zdalną.  

     

    • Informuj, przekonuj, egzekwuj.
    • Czym różni się komunikacja w trybie pracy zdalnej od komunikacji z zespołem stacjonarnym?  
    • Odprawa poniedziałkowa z zespołem w warunkach pracy zdalnej. 
    • Sprint – szybkie spotkania cykliczne skoncentrowane na rozwiązaniu problemu. 
    • Rozmowa zarządcza 1 na 1. 
    • Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).  
    • Narzędzia zdalnej komunikacji z zespołem – na przykładzie ClickMeeting i MS Teams 
    • Spraw, by im się chciało chcieć.
    • Reguły budowania zaufania i zaangażowania członków zespołu zdalnego.  
    • Dwa podejścia do motywowania: teoria X i Y.  
    • Sześć cech efektywnych zespołów. 
    • Jak budować zaangażowanie pracowników w zespole rozproszonym? 
    • Kiedy, za co i jak chwalić i ganić? 
    • Jak egzekwować ustalenia i wywierać zdrową presję na pracownika w warunkach pracy zdalnej? 
    •  „Ciemna strona mocy” – techniki wywierania nieetycznej presji na pracownika.  
    • Dlaczego warto delegować zadania? 
    • Delegowanie zadań i uprawnień jako metoda usamodzielniania pracowników w pracy zdalnej.
    • Co jest, a co nie jest delegowaniem zadań i uprawnień? 
    • Jakie zadania należy delegować, a jakie lider powinien wykonać osobiście? 
    • W jaki sposób skutecznie delegować? 
    • Jak motywować delegując zadania?
    • Jak pobudzać kreatywność i samodzielność pracowników?   

    Sprawdź nasze inne szkolenia z pracy zdalnej i hybrydowej dla małych i średnich firm.

    SZKOLENIE Z ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM ZDALNYM
    KLUCZOWE KOMPETENCJE

    zarządzanie zmianą, budowanie relacji, komunikacja, wzbudzanie zaangażowania, delegowanie i egzekwowanie zadań, wyznaczanie priorytetów, zarządzanie czasem pracy zespołu, orgaznizacja spotkań online, obsługa narzędzi wspierających pracę zdalną

    Szkolenie Zarządzanie Zespołem Zdalnym – Metody szkoleniowe

    Zarządzanie Zespołem Zdalnym dla Lidera Zespołu Pracowników Biurowych – szkolenie jest prowadzone następującymi metodami:

    • Prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba.  
    • Scenki z udziałem uczestników: „Rozmowa zarządcza z pracownikiem”, „Delegowanie zadania >>poniedziałkowa odprawa<<” 
    • Ćwiczenia indywidualne lub w grupach („Przygotowanie i przeprowadzanie spotkania zdalnego za pośrednictwem ClickMeeting i MS Teams).  
    • Case study: praca wspólna w narzędziu do zarządzania zespołem rozproszonym – prezentacja poszczególnych funkcjonalności MS Teams krok po kroku, w trybie prezentacji pulpitu trenera.  

    Zarządzanie Zespołem Zdalnym – trener prowadzący szkolenie

    Wojciech Woźniak - Trener MTConsulting

    Wojciech Woźniak

    Trener Biznesu, Konsultant, Doświadczony Menadżer

    • Ponad 20 lat doświadczenia w sprzedaży osobistej i zarządzaniu sprzedażą w największych firmach w Polsce.
    • Ekspert zarządzania rozproszonymi zespołami sprzedażowymi i handlowymi oraz biurami obsługi klienta.
    • Zarządzał zespołami liczącymi od siedmiu do ponad trzystu członków.
    • Pracował z największymi firmami farmaceutycznymi i FMCG oraz firmami branży przemysłowej i budowlanej.
    • Odpowiadał za realizację planów sprzedażowych liczonych w miliardach złotych rocznie.
    • Miłośnik książek o technologii, sztucznej inteligencji, ekonomii, psychologii, historii, archeologii czy fizyce, ale nie pogardzi dobrą biografią czy powieścią.
    • Właściciel dwóch psów i trzech koni rasy fryzyjskiej.

    Więcej o trenerze: Wojciech Woźniak

    Zarządzanie Zespołem Zdalnym – szkolenie dofinansowane do 80%!

    Na szkolenie Zarządzanie Zespołem Zdalnym dla Lidera Zespołu Pracowników Biurowych możesz uzyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej do 80% wartości szkolenia.
    Jeśli jesteś zainteresowany/a szkoleniem dla siebie i swoich pracowników, skontaktuj się z nami a bezpłatnie pomożemy w przygotowaniu oraz złożeniu wniosku i zdobyciu dofinansowania. Szczegóły pod numerem telefonu: +48 883 329 608

    Zarządzanie Zespołem Zdalnym Pracowników Biurowych – Szkolenie Zamknięte

    Jeśli interesuje Cię przeprowadzenie szkolenia zamkniętego dla Twojej firmy, wypełnij poniższy formularz i zamów rozmowę lub umów się na spotkanie. Przygotujemy indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb Twoich i Twojej organizacji oraz celów i efektów, jakie chcesz osiągnąć poprzez szkolenie.



      Wybierz z listy wielkość firmy



      Sprawdź również nasze usługi wdrożenia pracy  zdalnej i hybrydowej w małych i średnich firmach.