Jak zwiększyć sprzedaż?

24 Cze 2019

Jak zwiększyć sprzedaż? To nie takie trudne!

Zwiększenie sprzedaży to w większości przedsiębiorstw absolutny klucz do sukcesu. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, jakie produkty czy usługi oferujesz i jak dużą masz wiedzę. Bez odpowiednio wysokiej sprzedaży nie osiągniesz sukcesu. Jak się okazuje, sztuka ta wcale nie jest wielce skomplikowana. Wystarczy tylko w odpowiedni sposób spojrzeć na klienta i zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Umożliwią Ci one osiąganie lepszych wyników, niż do tej pory. Sprawdźmy zatem jak zwiększyć sprzedaż w każdej firmie!

Jak zwiększyć sprzedaż? Postaw klienta na pierwszym miejscu!

Specjalista w zakresie informacji o klientach oraz ich wpływie na skuteczność sprzedaży, John McKean, stwierdził, że „70% naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie, a tylko 30% bazuje na właściwościach produktu”. I trudno się z tym nie zgodzić. Jako klienci możemy wybierać spośród bardzo dużej liczby produktów. A dzięki ogromnej konkurencji w niemal każdej dziedzinie, nie musimy czuć się ograniczeni. Wybieramy więc produkty dobrej jakości, zwracając głównie uwagę na to, jak jesteśmy traktowani przez konkretną firmę i jak bardzo jej na nas zależy. Im ta obsługa będzie lepsza i im więcej zaangażowania wykaże sprzedawca, tym łatwiej będzie nam stać się jego partnerem i skorzystać z oferty, którą dla nas przygotował.

Jak zwiększyć sprzedaż? Co jeszcze warto wiedzieć?

Pamiętaj więc, by zawsze stawiać swojego klienta na pierwszym miejscu. Dzięki temu poczuje się doceniony, a Ty lepiej spełnisz jego oczekiwania. Czy to wszystko? Oczywiście, że nie! Sprawdź zatem, co jeszcze jest istotne i jak sprzedawać więcej!

Dofinansowanie na szkolenia - FB

8 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, by zanotować wzrost sprzedaży

1. Zadawaj pytania klientom, słuchaj ich i poznawaj

Jak zwiększyć sprzedaż? Słuchając swoich klientów, rozpoznając prawidłowo ich potrzeby i wiedząc, czego od Ciebie oczekują. Skup się więc na kliencie, nie zamykaj się na jego wymagania czy sugestie. To właśnie one pozwolą Ci stworzyć optymalną ofertę i zapewnią najwyższy standard świadczonych usług. A jeżeli za nic w świecie nie jesteś w stanie spełnić oczekiwań klienta, po prostu zapytaj go, jak możesz to zrobić.

Poznanie swojego klienta jest dla Ciebie najważniejszym krokiem do tego, by móc skutecznie spełnić jego oczekiwania. Bo jak mówi pewna mało znana maksyma, „prawdziwą sztuką sprzedaży jest udzielać klientom odpowiedzi na pytania, których wcale nie zadali”.

2. Zadbaj o odpowiednią obsługę klienta

Kompleksowa, profesjonalna obsługa klientów pozwoli Ci zbudować ich zaufanie i pozytywny wizerunek marki, co z kolei wpłynie na wzrost sprzedaży. Zadbaj więc o odpowiednie szkolenie pracowników, skorzystaj ze specjalnego systemu CRM i spraw, aby każdy Twój klient mógł znaleźć u Ciebie zarówno odpowiedni produkt/usługę, jak też pomoc w przypadku jakiegokolwiek problemu.

Kompleksowa, profesjonalna obsługa klientów pozwoli Ci zbudować ich zaufanie i pozytywny wizerunek marki Click To Tweet

3. Jak zwiększyć sprzedaż? Zadbaj o swoją stronę internetową

Strona internetowa to dzisiaj najlepsza wizytówka każdej firmy. W związku z tym musisz zadbać, aby była ona wystarczająco profesjonalna, zawierała pełen opis oferty, a także informacje o firmie. Wyposaż ją w niezbędne dla klienta treści i narzędzia. Ponadto, podaj mu dane do kontaktu, a także skorzystaj z wielu marketingowych sposobów na zwiększenie sprzedaży, np. przyciski Click To Action, banery czy slidery.

UWAGA!

Jeżeli chcesz lepiej promować swoją witrynę, postaw na jej skuteczne pozycjonowanie albo kampanie linków sponsorowanych. Im szybciej pojawisz się w Google, tym lepiej!

4. Postaw na content

Wysokiej jakości treść pozwala dzisiaj przekazywać klientowi informacje, zachęcać go do skorzystania z oferty, a także budować pozycję autorytetu w branży. Zadbaj więc o to, by wszystkie informacje, przekazywane klientowi za pomocą strony internetowej czy social media, zawierały doskonałe teksty, zdjęcia czy dokumenty.

Strona internetowa to dzisiaj najlepsza wizytówka każdej firmy. Click To Tweet

5. Korzystaj z newslettera

E-mail marketing często daje odpowiedź na pytanie „jak sprzedawać więcej”. Dzięki niemu dotrzesz do ogromnej liczby klientów i zaprezentujesz im ofertę czy promocje. Pamiętaj tylko by zgromadzić kontakty wyłącznie do potencjalnych klientów (patrz punkt 7)!

6. Zaoferuj atrakcyjne warunki współpracy

Przedłużona gwarancja, gratisy, rabat na kolejny produkt czy możliwość zaproponowania alternatywy to sposoby na to, by zanotować wzrost sprzedaży. Zadbaj więc o to, by Twoje oferta była kompletna i reprezentowała najwyższą jakość. Dzięki temu zaproponujesz swojemu potencjalnemu klientowi więcej niż konkurencja.

7. Analizuj rynek i twórz grupy docelowe

Jeżeli chcesz poznać odpowiedź na pytanie „jak zwiększyć sprzedaż?”, kieruj swoje oferty do odpowiednich grup docelowych. Stwórz sylwetkę swojego potencjalnego klienta i odszukaj go. Tylko dzięki temu uda Ci się zainteresować ofertą większą liczbę osób.

8. Zapewnij indywidualną obsługę

Skupiaj się na każdym kliencie i nie zbywaj tych, którzy nie przynoszą Ci na ten moment wielkich przychodów. Nawet ten mniejszy klient jest istotny, bo z jednej strony może zamówić więcej w przyszłości, a z drugiej pozostawi po sobie opinię o Twojej firmie. Jeżeli będzie ona negatywna, może mieć to poważne konsekwencje dla prowadzonego przez Ciebie biznesu?

Jak zwiększyć sprzedaż? Dowiedz się na szkoleniu!

Oczywiście wszystkie powyższe wskazówki to tylko wierzchołek góry lodowej. Tematyka zwiększania sprzedaży jest bowiem niezwykle rozległa, a sposobów, które warto wykorzystać w praktyce, jest o wiele więcej. Jeżeli więc chcesz dowiedzieć się jak sprzedawać więcej, polecamy udział w szkoleniu. Poznasz teorię, praktykę i zyskasz wiedzę, dzięki której rozwój Twojego biznesu będzie jeszcze efektywniejszy!

Jeśli chcesz się dowiedzieć jakie techniki sprzedażowe zwiększają sprzedaż? Przeczytaj nasz artykuł na blogu biznesowym: SKUTECZNE TECHNIKI SPRZEDAŻY – ZWIĘKSZ SWOJE PRZYCHODY.

szkolenia sprzedażowe obsługa klienta

Maciej Wiśniewski
Redakcja MTConsulting