Szkolenie Asertywność w biznesie
Szczegółowe informacje o usłudze:
„Asertywność w biznesie i nie tylko” to szkolenie w formie warsztatu przy maksymalnym zaangażowaniu uczestników nastawione na kształtowanie postawy asertywności i rozwój indywidualnych kompetencji uczestników. Wiedzy teoretycznej jest wprowadzanej tylko tyle, ile jest konieczne dla realizacji powyższych celów. Szkolenie przebiega w formie praktycznych ćwiczeń bez użycia prezentacji multimedialnej. Poza tym podczas szkolenia uczestnicy otrzymują „lustro” co zwiększa ich samoświadomość i stwarza przestrzeń dla rozwoju. Szkolenie odbywa się w atmosferze bezpieczeństwa i zaufania, co sprzyja postawom otwartości i chęci uczenia się uczestników.
PROGRAM SZKOLENIA:
- POSTAWY: asertywność, agresja, uległość, manipulacja
- W czym się przejawiają postawy w komunikacji werbalnej i niewerbalnej?
- Jakie są konsekwencje osobiste i społeczne przyjmowania różnych postaw?
- Z jakiego powodu je wybieramy?
- ASERTYWNOŚĆ: prawa i obszary
- Jakie prawa przysługują nam i innym?
- W jakich obszarach życia przejawia się asertywność?
- Autodiagnoza własnych skłonności do przejawiania konkretnych postaw w różnych obszarach życia.
- ASERTYWNA KOMUNIKACJA: komunikat „ja”, informacja zwrotna, model konfrontacji poglądów
- Jak dyskutować bez wywoływania konfliktu?
- Jak asertywnie udzielać i przyjmować informacje zwrotne?
- Jak wyrażać siebie bez naruszania czyichś granic/ praw?
- OBRONA SWOICH PRAW W SYTUACJACH SPOŁECZNYCH I KONTAKTACH OSOBISTYCH: odmowa i zdarta płyta
- Jak odmawiać skutecznie, zachowując dobre relacje?
- Jak radzić sobie z proszącymi, którzy nie przyjmują odmowy?
- Jak wyrażać prośby asertywnie?
- INICJATYWA W KONTAKTACH OSOBISTYCH, WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I KONTAKT Z AUTORYTETEM
- Co wywołuje stres przed wystąpieniami publicznymi?
- Skąd się biorą trudności w wyrażaniu poglądów w kontakcie z osobami, które są dla nas autorytetem?
- Jak sobie radzić w sytuacjach, w których wystawiamy się na ocenę?
- WYRAŻANIE I PRZYJMOWANIE POCHWAŁ I KRYTYKI: zamiana oceny na opinię, techniki reagowania na nieuprawnioną krytykę
- Jak reagować na krytykę: wprost, uwikłaną, aluzję…?
- Skąd się biorą trudności w przyjmowaniu pochwał i jak na nie reagować?
- Opinia, ocena, krytyka… – co jest jeszcze asertywne a co już agresywne?
- ASERTYWNOŚĆ WEWNĘTRZNA: analiza monologu wewnętrznego, technika stopniowania myśli, poszerzanie świadomości swojego potencjału, afirmacje i przekonania
- Na czym polega asertywność w kontakcie z samym sobą?
- Jak nasze przekonania wpływają na nasze zachowanie?
- Jak wprowadzać zmiany?
Efekty usługi:
Po szkoleniu uczestnicy:
znają zagadnienia związane z asertywnością,
potrafią wykazywać asertywną postawę w różnych sytuacjach,
wiedzą, w jaki sposób asertywnie się komunikować.
Informacja na temat ewaluacji i mierzenia efektów szkolenia: ankiety ewaluacyjne, zadania wdrożeniowe.
Cele kształcenia:
- Kształtowanie postaw
- Samoświadomości własnych zachowań i przyjmowanych postaw
- Otwartości na udział w dyskusjach, wystąpieniach publicznych i innych sytuacjach związanych z autorytetem i oceną
- Pewności siebie i swobody w kontaktach społecznych
- Radości dawania i przyjmowania pochwał, informacji zwrotnych, opinii i poglądów
- Zmiany przekonań związanych z odmawianiem, proszeniem o pomoc, ochroną swoich praw jak i szanowaniem praw innych ludzi
- Nabycie/ rozwój umiejętności
- Budowania pozytywnych, długofalowych i wartościowych relacji interpersonalnych
- Bycia w bliższym kontakcie ze sobą i tworzenia autentycznej relacji intrapersonalnej
- Obrony przed manipulacją i agresją
- Asertywnego reagowania w różnych, również tych najtrudniejszych sytuacjach społecznych
- Asertywnej komunikacji interpersonalnej
- Uzupełnienie/ uporządkowanie wiedzy o
- przejawach postaw asertywności, agresji, manipulacji, uległości
- przyczynach, źródłach zachowań asertywnych i nieasertywnych
- oraz o indywidualnych i społecznych tego konsekwencjach
- obszarach, w których asertywność się przejawia
- prawach asertywności.
Cel biznesowy:
Zwiększenie efektywności zawodowej przez: zmniejszenie liczby konfliktów i łatwość w kontach ze współpracownikami na różnych szczeblach organizacji. Zmniejszenie liczby nadgodzin i pracy w domu dzięki skutecznej priorytetyzacji zadań i umiejętnemu odmawianiu. Zmniejszenie stresu towarzyszącemu realizacji zadań związanych z publicznym wypowiadaniem się i kontaktami z przełożonymi dzięki zrozumieniu własnych mechanizmów myślowych.
Cel edukacyjny:
Zwiększenie samoświadomości własnych zachowań związanych z przyjmowaniem postaw asertywności, agresji, manipulacji i uległości. Nabycie umiejętności asertywnego radzenia sobie w najtrudniejszych sytuacjach, związanych z: odmawianiem, bronieniem swoich praw i granic, publicznym wyrażeniem swoich poglądów, przyjmowaniem i udzielaniem informacji zwrotnych, krytyki i pochwał. Rozwinięcie umiejętności i postaw obrony przed manipulacją i agresją.
Maksymalna liczba uczestników szkolenia: 15 osób
Grupa docelowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto chce rozwinąć asertywność w stosunku do siebie i w kontaktach interpersonalnych zawodowych i pozazawodowych.
Metodologia szkolenia:
kwestionariusze, ćwiczenia w podgrupach, dyskusja, burza mózgów, prezentacja, studium przypadków, ćwiczenia praktyczne.
Materiały dydaktyczne: prezentacja zawierająca know-how wypracowane podczas szkolenia (po szkoleniu), arkusze ćwiczeń
Trener prowadzący: Jolanta Drogowska, informacje o trenerze
Szkolenie może być dofinansowane!
Szczegółowe informacje pod numerem telefonu: +48 883 329 608
Jeśli chcesz zgłosić na szkolenie większą ilość osób, prosimy o kontakt – przygotujemy specjalną ofertę cenową. Data, miejsce, cena i godziny szkolenia są kwestią do indywidualnego ustalenia.
Już teraz możesz zgłosić niezobowiązującą chęć swojego uczestnictwa w szkoleniu bądź swoje zainteresowanie podobnymi szkoleniami z tego zakresu. Wypełnij poniższy formularz: