28 cze 2019

sztuka autoprezentacji
„Jak cię widzą, tak cię piszą” – zapewne niejednokrotnie słyszałeś w swoim życiu te słowa. Być może od mamy, która upominała Cię, by ubrać się elegancko w niedzielę, od partnera, który powiedział to po zauważeniu Twojej dziury w skarpecie albo kogokolwiek innego. I, chcąc nie chcąc, są to słowa bardzo prawdziwe. To, jak odbiera nas otoczenia, wynika z naszego wyglądu, a także zachowania....

24 cze 2019

Jak zwiększyć sprzedaż?
Zwiększenie sprzedaży to w większości przedsiębiorstw absolutny klucz do sukcesu. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, jakie produkty czy usługi oferujesz i jak dużą masz wiedzę. Bez odpowiednio wysokiej sprzedaży nie osiągniesz sukcesu. Jak się okazuje, sztuka ta wcale nie jest wielce skomplikowana. Wystarczy tylko w odpowiedni sposób spojrzeć na klienta i zwrócić uwagę na kil...

17 cze 2019

wywieranie wpływu na ludzi
Ludzie rozumni zamieszkują Ziemię od wielu tysięcy lat i był to okres wystarczający do tego, byśmy całkiem nieźle poznali swój umysł. Umysł, który jest – szczególnie w porównaniu do innych ssaków – niezwykle potężnym komputerem, wyposażonym w niezliczoną liczbę funkcji. Jedną z nich jest wywieranie wpływu na ludzi. To umiejętność, z którą rodzimy się i którą możemy rozwijać przez całe sw...

13 cze 2019

bariery komunikacyjne
Czasami osiągnięcie porozumienia między nadawcą, a odbiorcą nie jest możliwe, co więcej wynika to z wielu czynników, które powszechnie określa się jako bariery komunikacyjne. Przeszkody te mogą doprowadzić do całkowitego braku zrozumienia albo zniekształcania przekazu i w konsekwencji – problemów z jego odpowiednią interpretacją. Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim barierom i zastanówmy się...

11 cze 2019

komunikacja werbalna
Mówiąc o komunikacji interpersonalnej i skutecznym nawiązywaniu relacji, nie sposób pominąć mowy. To ona od dawien dawna służy nam do porozumiewania się z innymi. Komunikacja werbalna pozwala przekazywać informacje, uczucia i wywierać wpływ na innych. Jej lepsze poznanie, pozwoli Ci funkcjonować skuteczniej zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej. Oto najważniejsze rzeczy, któ...

06 cze 2019

zarządzanie pracownikami
Zarządzanie pracownikami to ważna umiejętność. Dotyczy ona nie tylko kierowania zadaniami, ale i emocjami, motywacją, odwagą czy poczuciem własnej wartości innych osób. Jakich błędów unikać, aby efektywnie zarządzać swoim pracownikami i mieć z nim dobry kontakt? Poznaj listę 12 najczęściej popełnianych błędów. Zarządzanie pracownikami – 12 błędów, których lepiej unikać 1. Brak zaufania B...

03 cze 2019

komunikacja niewerbalna
Gesty odgrywają w naszym życiu ogromne znaczenie, choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Za pomocą podniesionej, otwartej dłoni, możemy przywitać się ze znajomym, mrugnięcie okiem umożliwia nam nawiązanie z kimś porozumienia, a wystawienie środkowego palca… No, może ten gest pominiemy. Niemniej – komunikacja niewerbalna (lub mowa niewerbalna) to szereg możliwości w zakresie przekaz...

27 maj 2019

komunikacja interpersonalna
Prowadzenie rozmów z innymi ludźmi i osiąganie porozumienia jest dla wielu z nas czymś zupełnie oczywistym. Praktyka pokazuje jednak, że mało kto jest w stanie efektywnie komunikować się z drugim człowiekiem – czy to na płaszczyźnie życia prywatnego, czy też zawodowego. Komunikacja interpersonalna to temat rzeka, którego zgłębienie może… odmienić Twoje życie. Zyskasz bowiem wiedzę na tem...

21 maj 2019

delegowanie zadań
Delegowanie zadań pracownikom w praktyce dla wielu menedżerów okazuje się bardzo trudne. Z jednej strony narzekają oni na zbyt wiele obowiązków, a z drugiej nie potrafią się nimi podzielić. W dużej mierze wynika to z braku zaufania do pracowników, a także z przeświadczenia, że sami są w stanie zrobić to lepiej i szybciej. Wolą poświęcić własny czas na pracę po godzinach niż rozliczyć pra...

09 maj 2019

techniki sprzedaży
Według wielu ekspertów, sprzedaż będzie najbardziej dochodowym zajęciem w XXI wieku, co nie powinno dziwić. Przedsiębiorstwa, które chcą zarabiać i rozwijać się, muszą więcej sprzedawać. Do tego potrzebni są specjaliści, którzy z jednej strony mają odpowiednie cechy charakteru, a z drugiej ich umiejętności sprzedażowe są bardzo duże. Chcąc osiągnąć status specjalisty, trzeba przede wszys...